Dé koffiecocktail voor dit najaar: ‘Carajillo 43’, koffie gemengd met pure Spaanse passie

Woensdag 6 september 2017 — Helaas, de zwoele vakantiemaanden liggen alweer achter ons….Zin om nog even heerlijk na te genieten en je in Spanje te wanen? Dan is de ‘Carajillo 43’ dé ideale najaarscocktail voor jou: een ijskoude mix van bittere espresso gemengd met het zoete van Licor 43.  Deze Spaanse unieke likeur die staat voor Pura Pasión, oftewel pure passie, maakt van deze hippe after dinner koffiecocktail een ideale oppepper als de dagen weer wat korter en donkerder worden.

Spaanse Passie
Licor 43, dat op zijn Spaans “Cuarenta Y Tres” wordt genoemd, is een zoete Spaanse likeur met een uitgesproken vanillesmaak. Het is bezig met een snelle opmars, want wie eenmaal kennismaakt met deze zinnenprikkelende likeur, is verkocht. Licor 43 staat synoniem voor Spaanse passie. Pura Pasión, zoals de Spanjaarden zeggen. Of ze zich nu ontspannen of aan het werk zijn, Spanjaarden doen het met passie. Dat is waar het om draait bij ‘Pura Pasión’: de Spaanse bezieling, de  levenslust die zo kenmerkend is voor Spanjaarden. Dit karakter is typisch voor Spanje, én voor Licor 43.

Een eeuwenoud en uniek recept
De premium likeur wordt gemaakt op basis van een familierecept dat is geïnspireerd op een eeuwenoude elixer met 43 geheime ingrediënten, Liquor Mirabilis. De naam ‘Licor 43’ verwijst naar deze 43 unieke ingrediënten, waaronder citrusvruchten en kruiden met accenten van vanille en karamel. Stuk voor stuk natuurlijke en zorgvuldig geselecteerde ingrediënten afkomstig uit het Middellandse Zeegebied. Je proeft onmiddellijk die Pura Pasión. Tot op de dag van vandaag wordt Licor 43 alleen in het Spaanse Cartagena geproduceerd en het familierecept en de geavanceerde productiemethode waarbij expertise, tijd en temperatuur een cruciale rol spelen, maken de likeur een unieke drank. Heerlijk om puur of ‘on the rocks’ te drinken, maar door de verschillende smaken ook uitstekend te combineren in tal van lekkere cocktails, maar ook met koffie.

‘Carajillo 43’,  de perfecte afsluiter van een etentje onder vrienden
Koffiecocktails zijn helemaal in en met een Carajillo 43 scoor je gegarandeerd!  Een Carajillo is een Spaanse manier om koffie te serveren en bij de Carajillo 43 wordt de stevige, ietwat bittere smaak van espresso gecombineerd met de kruidige zoete smaak van Licor 43. Een match made in heaven!

RECEPT VOOR CARAJILLO 43
• 35 ml Licor 43
• 1 kopje warme espresso
• IJsblokjes om te serveren

1. Vul het glas tot de helft met ijsblokjes en giet de Licor 43 er overheen.
  2. Dien dit samen met het kopje hete espresso op.
  3. Schenk op het moment van drinken de espresso bij de likeur over het ijs en roer even door.

Licor 43 is verkrijgbaar in supermarkten en horecazaken. Adviesverkoopprijs: 19,99€

Noot aan de redactie, niet voor publicatie:
Zijn jullie geïnteresseerd om een testpakket te ontvangen en/of in een winactie? Hiervoor of voor meer informatie of rechtenvrij beeldmateriaal graag contact opnemen met:

Over Licor 43
De likeur wordt verdeeld in 60 landen en in 2016 werden meer dan 700.000  kisten verkocht. Licor 43 is daarmee wereldwijd een van de snelst groeiende premium likeuren én bovendien de meest geëxporteerde likeur uit Spanje. Licor 43 maakt deel uit  van de Diego Zamora Groep, een internationaal vermaard en 100% Spaans familiebedrijf.  In België wordt Licor 43 verdeeld door Remy Cointreau Belux. Voor meer informatie zie http://www.licor43.com