Dopper geeft opnieuw kleur aan assortiment

ONDER EMBARGO TOT 18 AUGUSTUS 2017

Maandag 12 juni 2017 — Dopper - bekend van de duurzame design waterfles - vernieuwt de collectie met een heel nieuw kleurenpalet. De eigentijdse pasteltinten van de nieuwe Perfect Paradise Collection vervangen de primaire kleuren die Dopper de afgelopen jaren kenmerkten. Daarmee speelt het bedrijf in op de huidige lifestyle trends.

Kleur geven aan de missie

Nadat de eerste blauwe Dopper zes jaar geleden van de band rolde, passeerden veel nieuwe kleuren de revue; van felgeel tot donkerpaars. Nu is het tijd voor een radicale verandering. Met de nieuwe Perfect Paradise en Ocean Collection sluit Dopper aan bij de huidige kleurtrends. Brand Manager Gabriëlle Boer ontwikkelde mee de nieuwe kleurlijn. Ze inspireerde zich door verschillende lifestyle mediums als moderne kunst en experimentele Instagramfeeds. De frisse pasteltinten zijn niet alleen een modieuze, maar ook een ideologische keuze. Dopper wil het drinken van kraanwater wereldwijd promoten, want als iedereen kraanwater kan drinken hoeft niemand meer vervuilende wegwerpflesjes te kopen. Boer: ‘’Door de nieuwe pasteltinten is het water in de Dopper goed zichtbaar, waardoor het meer centraal staat.”

Ocean Collection & Perfect Paradise

Met de Ocean Collection brengt Dopper een ode aan de wereldzeeën. Deze lijn bevat, naast de reeds bekende Dopper Pure White, twee nieuwe kleuren: Pacific Blue en Blue Lagoon. De donkerblauwe Pacific Blue Dopper is donker als de open zee, Blue Lagoon zachtblauw als de tropische kustwateren en Pure White cool wit als de poolzeeën. Bij schone oceanen horen natuurlijk paradijselijke stranden. Deze krijgen gestalte in de Perfect Paradise Collection. Met de tropische kleuren Hakuna Mintata, Sunshine Splash, Sea Green en Pink Paradise voelt elke dag als één in het paradijs, ook als het hier regent of vriest.

Pink Paradise

Vooral de Pink Paradise zal op veel enthousiasme kunnen rekenen. Nadat Dopper twee jaar geleden de roze Dopper uit het assortiment haalde, is op social media veel vraag naar een comeback. Tweedehands exemplaren werden voor hoge bedragen verhandeld op tweedehandssites en er is zelfs een ‘Breng de roze Dopper terug’ groep opgericht. Door de kleur terug te brengen in het nieuwe assortiment laat Dopper zien dat ze naar de Dopperfans luisterden.

De nieuwe Perfect Paradise Collection is vanaf 18 augustus verkrijgbaar in de Dopper webshop en bij de geselecteerde verkooppunten.

Over Dopper

Dopper wil in een wereld leven waar mensen zich bewust zijn van het milieu, waar we actief de hoeveelheid single-use plastic afval verkleinen en waar iedereen, dichtbij huis en ver weg, toegang heeft tot veilig drinkwater. Dopper is inmiddels actief in de Benelux, Duitsland en Amerika. Het vele gebruik van PET-flessen wereldwijd veroorzaakt een enorme afvalstroom in de oceanen; de zogenaamde ‘plastic soep’. Met herbruikbare design waterflessen van hoogwaardig kunststof en staal draagt Dopper bij aan de vermindering van deze milieuproblematiek. Daarnaast stimuleert Dopper het gebruik van kraanwater als goedkoop en minder milieubelastend alternatief voor mineraalwater. Van de netto verkoopomzet van Dopper gaat 5% via de Dopper Foundation naar waterprojecten van Simavi in Nepal en naar de educatieve programma’s over schoon (drink)water en plastic afval van de Dopper Academy. Dopper is officieel gecertificeerd als ‘B Corp’ (Benefit Corporation) en behoort daarmee tot de mondiale beweging van wereldverbeteraars. www.dopper.com

Lorette Der Kinderen Blyde