Ecover geeft waarde aan plastic afval tijdens Eneco Clean Beach Cup

Zondag 25 maart 2018 — Vandaag komen duizenden mensen samen tijdens de Eneco Clean Beach Cup om plastic afval op te ruimen van de Belgische stranden. Schoonmaakmerk Ecover roept deze dag uit als hét moment om samen in opstand te komen tegen wegwerpplastic en een Clean World Revolution te starten. Iedereen die plastic afval bij de halte van station Blankenberge inlevert, krijgt een gratis ritje met de Ecover kusttram. Plastic heeft immers wel degelijk waarde.

Ecover lanceerde eerder deze maand haar allereerste fles afwasmiddel voor 100% gemaakt van gerecycled plastic en 100% recyclebaar. Deze fles is een doorbraak in Ecovers missie om tegen 2020 al haar verpakkingen van 100% hergebruikt plastic te maken.

EINDE PERSBERICHT

Over Ecover
Ecover is sinds de oprichting in 1979 uitgegroeid tot een van de grootste producenten van ecologische was- en reinigingsmiddelen in Europa. Ecover heeft zijn Europese productielocatie in Malle, België, en vestigingen in de Verenigde Staten, Engeland en Duitsland. De producten zijn in meer dan 40 landen beschikbaar. Met meer dan 35 jaar ervaring in onderzoek en ontwikkeling, produceert Ecover was- en reinigingsmiddelen op basis van plantaardige grondstoffen en mineralen, die de beste resultaten leveren tegen een eerlijke prijs. Milieubeleid is totaal geïntegreerd in het bedrijf, van productie tot marketing. Social responsibility & human health worden getrackt via het B-Corp lidmaatschap. Time Magazine en United Nations Environment Programme (UNEP) kenden Ecover in het verleden diverse awards toe. Voor meer informatie kun je terecht op www.ecover.com/be.

Noot aan de redactie, niet voor publicatie:
Willen jullie de nieuwe afwasmiddelfles ontvangen of verloten onder jullie achterban? Of zijn jullie geïnteresseerd in een interview met een van de innovatie managers van Ecover over hun strijd tegen plastic afval? We helpen jullie graag verder.

Neem hiervoor contact op met:
E: wilma@blyde.be