Essential van Ecover brengt natuur in huis

Uitbreiding van gamma met een Ecocert-gecertificeerd assortiment

Donderdag 30 november 2017 — Ecover, de Belgische producent van ecologische was- en schoonmaakmiddelen, gaat nog een stap verder in haar visie op ‘schoner schoonmaken’. Het nieuwe Essential assortiment heeft een exclusief geurconcept met parfums van natuurlijke oorsprong én bevat bovendien het Ecocert duurzaamheidslabel. De zorgvuldig geselecteerde ingrediënten en milde geuren in de Essential producten zorgen er voor dat je het beste van de natuur in huis haalt. Op deze manier is er nu voor ieder die ecologisch wil wassen of schoonmaken een passend product.

Natuur & authenticiteit in de hoofdrol
Smaken verschillen…., zo ook in geuren.  Of je houdt van intense, eerder milde of liever neutrale geuren is heel persoonlijk. Daar speelt Ecover nu op in met haar gloednieuwe Ecover Essential reeks, die speciaal voor de liefhebbers van milde geuren werd ontwikkeld. Het exclusieve geurconcept gebruikt parfums die rechtstreeks uit de natuur komen en ieder hun eigen specifieke karakter hebben:

• Citroen: geeft een verfrissende geur van geperste Italiaanse citroenen aan vloeren en aan je afwas
  • Lavendel: laat je kleren weer als nieuw ruiken en doet je wegdromen naar de zachte lavendelvelden uit de Provence.
  • Munt: verspreidt een frisse geur van munt dankzij de bloemen en blaadjes die zijn geplukt net voordat deze volgroeid zijn, op het moment dat ze van de beste kwaliteit zijn.
  • Kamille: een geur die iedere ruimte in je huis kalm en stressvrij maakt.
  • Den: de combinatie van pijnboom uit het koude Siberië en cederhout uit het warme Texas creëert een ideale balans van geuren in je huis.

Door het gebruik van subtiele, natuurlijke oliën is de nieuwe Ecover Essential reeks een uitkomst voor degenen die van heerlijke geuren houden die niet te aanwezig of overheersend zijn”, aldus Cassandra Browning, Ecover Fragrance Expert. “Daarnaast zijn de producten ook nog eens dermatologisch getest en geschikt voor de meest gevoelige huid”.

De ingrediënten van natuurlijke oorsprong in de nieuwe Ecover Essential reeks zijn, net zoals je van Ecover gewoon bent, biologisch afbreekbaar zijn, waardoor was- en schoonmaakbeurten geen enkel spoor in de natuur achterlaten.

Voor elk wat wils
Met de lancering van Essential biedt Ecover nu een bredere keuze aan ecologische was-en schoonmaakproducten, aangepast aan de verschillende wensen en vereisten van de consument. Essential richt zich tot de klanten van natuurvoedingswinkels en is exclusief daar verkrijgbaar. Dit gamma, met parfums van natuurlijke oorsprong, is een aanvulling op de bestaande Ecover reeks die meer uitgesproken, verrassende geuren bevat en waarvan de formules zijn gecreëerd door middel van ‘smart green science’. Het andere assortiment is de Ecover ‘Zero’ reeks, die geen geuren of kleurstoffen bevat, voor wie een parfumvrij (bijvoorbeeld omwille van allergie) én ecologisch  schoonmaakproduct zoekt.

Fris design
Voor het ontwerp van de producten werkte Ecover samen met opkomende artiest Freya Morgan, wiens handgetekende schetsen naadloos aansluiten op het natuurlijke karakter van Ecover Essential.  “Het was voor mij een droom om de Essential producten te ontwerpen, want de natuur geeft mij eindeloze inspiratie. Door waterverf te gebruiken heb ik geprobeerd om de natuurlijke vormen van de ingrediënten, zoals citroenschijfjes of lavendeltakken, zoveel mogelijk te laten terugkomen”, aldus Freya Morgan.

De hoogste duurzaamheidstandaarden
Het Essential gamma is gecertifieerd door Ecocert, een organisatie die al twintig jaar lang de hoogste standaard zet voor duurzame producten wereldwijd. Ecocert hanteert strengere eisen en is transparanter dan de gangbare Europese voorschriften, door niet alleen de materialen van het product zelf te beoordelen, maar ook de manier waarop het product gemaakt is.

Net zoals de reeds bekende Ecover producten, wordt Essential volledig geproduceerd in Ecover’s ecologische fabriek in Malle waarbij hout en ecobricks in plaats van staal en beton zijn gebruikt, een dak van planten zorgt voor isolatie, en gerecycleerd regenwater het pand voorziet van water. De Essential flessen zijn voor 75% gemaakt uit een plantaardig plastic (gemaakt op basis van de hernieuwbare grondstof suikerriet) en voor 25% uit gerecycleerd plastic.

Steven Van den Ouweland, Ecover’s head of marketing Benelux: “Wij zijn echt trots op de samenwerking met Ecocert en dat we hun strenge duurzaamheidsnormen hebben gehaald en vaak zelfs hebben overschreden. We wilden een assortiment ontwikkelen dat aansluit bij de wensen van de klanten van natuurwinkels die zoeken naar schoonmaakproducten die perfect schoonmaken, de hoogste ecologische normen hebben, maar met eenvoudiger, mildere geuren. Ecover Essential is hier ons antwoord op. Met onze drie series - Ecover, Ecover Essential en Ecover Zero – bieden we nu voor elk wat wils. Bovendien bevestigt deze nieuwe reeks producten onze rol van ecopionier, die wij al sinds 1979 waarmaken”.

De Ecover Essential reeks bestaat uit de volgende producten:

Afwassen

• Afwasmiddel Citroen 0,5L, 1L, refill 5L, refill 15L
  • Afwasmiddel Kamille 1L, refill 15L
  • Spoelmiddel 0.5L
  • Classic Vaatwastabletten Citroen 0.5KG, 1.4KG

Wassen

• Vloeibaar Wasmiddel Lavendel 1L , refill 5L, refill 15L
  • Wol- & Fijnwasmiddel Lavendel 1L
  • Waspoeder Universal Lavendel 1.2KG
  • Waspoeder Color Lavendel 1.2KG

Reinigen

• Allesreiniger Citroen 1L
  • Allesreiniger Spray Citroen 0.5L
  • Badkamerreiniger Eucalyptus 0.5L
  • Kalkreiniger Citroen 0.5L
  • Ruitenreiniger Munt 0.5L
  • WC-Reiniger Den 0.75L

Ze is vanaf nu exclusief verkrijgbaar in diverse natuurwinkels in België.

www.ecover.com

--Einde persbericht--

Over Ecover
Ecover is sinds de oprichting in 1979 uitgegroeid tot een van de grootste producenten van ecologische was- en reinigingsmiddelen in Europa. Ecover heeft zijn Europese productielocatie in Malle, België, en vestigingen in de Verenigde Staten, Engeland en Duitsland. De producten zijn in meer dan 40 landen beschikbaar. Met meer dan 35 jaar ervaring in onderzoek en ontwikkeling, produceert Ecover was- en reinigingsmiddelen op basis van plantaardige grondstoffen en mineralen, die de beste resultaten leveren tegen een eerlijke prijs. Milieubeleid is totaal geïntegreerd in het bedrijf, van productie tot marketing. Social responsibility & human health worden getrackt via het B-Corp lidmaatschap. Time Magazine en United Nations Environment Programme (UNEP) kenden Ecover in het verleden diverse awards toe. Voor meer informatie kun je terecht op www.ecover.com.

Noot aan de redactie, niet voor publicatie:
Voor meer persinformatie, beeldmateriaal, interviews of testproducten: