Focus op hygiëne en gezondheid in de visie van beursgenoteerd Essity

SCA’s hygiëne bedrijf wordt Essity na de notering op NASDAQ Stockholm vandaag

Donderdag 15 juni 2017 — Essity, het toonaangevende wereldwijde hygiëne- en gezondheidsbedrijf, genoteerd op Nasdaq Stockholm, neemt vandaag de gelegenheid om klanten en consumenten inzicht te geven in de visie en strategie van het bedrijf. De beursgang van Essity volgt op de beslissing om de SCA-groep in twee onafhankelijke beursgenoteerde bedrijven te verdelen; het bosproductenbedrijf SCA en   gezondheids- en hygiënebedrijf Essity.

Hygiëne en gezondheid zijn belangrijke kenmerken in Essity's visie en strategie, die de evoluerende samenstelling van de organisatie onderstrepen.

Waar het hygiënedeel van SCA voorheen bekend was door zijn hygiëneproducten en –merken waaronder TENA, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up zal Essity gericht zijn op een basis van hygiëne- én gezondheidsproducten.

Essity's visie is gewijd aan het verbeteren van welzijn door middel van toonaangevende gezondheids- en hygiëneoplossingen. De missie is het duurzaam ontwikkelen, produceren en verkopen van waardevolle producten en diensten op het gebied van hygiëne en gezondheid.

"Toen de voorgenomen splitsing van het bedrijf afgelopen herfst werd aangekondigd, presenteerden we onze nieuwe visie waarin hygiëne niet meer als een doel op zichzelf wordt gezien, maar als middel om de gezondheid en welzijn van mensen te verbeteren", legt Frank Van Wanseele, managing director België, uit. "De SCA-splitsing biedt een grotere focus en de kans om de hygiëne- en gezondheidsactiviteiten te spreiden in nieuwe productgroepen."

Deze spreiding over nieuwe productgroepen is al begonnen met de  recente acquisitie van BSN Medical, een toonaangevend bedrijf in medische oplossingen.

Door de huidige stabiele stal van sterke hygiënemerken in België te combineren met de onlangs verworven BSN-medische merken, zoals Actimove, JOBST, Delta en Leukoplast, is Essity nu in een betere positie om naar haar visie en missie te handelen.

Daarnaast zet Essity de verbintenis aan het lopende wereldwijde Hygiene Matters-initiatief voort. Hygiene Matters is gericht op het stimuleren van een wereldwijde dialoog over het belang van hygiëne en de link naar gezondheid en welzijn met als doel  taboes te doorbreken en de economische impact van hygiëne te benadrukken.
"Hygiene Matters staat centraal in onze visie en wordt een kernonderdeel van onze communicatie. Als hygiëne- en gezondheidsbedrijf spelen we een cruciale rol in het helpen van het bouwen van een meer duurzame en circulaire samenleving door deze normen over de hele wereld te verhogen - en dat is zeker onze ambitie,” vervolgt Frank. "We geloven fundamenteel dat een effectievere discussie zowel het begrip van hygiëne- en gezondheidsuitdagingen kan verbeteren alsook gezamenlijke waarde kan creëren voor de samenleving."

Klanten en consumenten zullen SCA-branding in de komende twee jaar stap voor stap vervangen zien worden door nieuwe branding van Essity.

Voor meer informatie over de visie en strategie van Essity kunt u terecht op: http://www.essity.com. Of bekijk de nieuwe corporate brand story op YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCv5LMehTcMvdcUUpEVNTVGA/featured.
Voor meer informatie over het Hygiene Matters-initiatief kunt u terecht op: http://www.essity.com

EINDE PERSBERICHT

Perscontacten

• Wilma Schippers – BLYDE - 0479 95 08 55 – wilma@blyde.be
  • Gertie Eikenaar – Communications Director Benelux - 0031 30 6984 638 – gertie.eikenaar@sca.com

Over Essity
Essity is een vooraanstaand hygiëne- en gezondheidsbedrijf dat zich bezighoudt met de ontwikkeling, productie en verkoop van producten en oplossingen voor Personal Care (Baby Care, Feminine Care, Incontinence Products en Medical Solutions), Consumer Tissue en Professional Hygiene. Onze visie is het verbeteren van welzijn door toonaangevende hygiëne- en gezondheidsoplossingen. Verkoop vindt plaats in ca. 150 landen via diverse sterke merken, waaronder de bekende internationale merken TENA en Tork en andere merken waaronder Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up.
Essity heeft ca. 48.000 medewerkers en de netto-omzet in 2016 bedroeg ca. SEK 101 miljard (EUR 10,7 miljard). De zakelijke activiteiten zijn gebaseerd op een duurzaam businessmodel waarbij de focus ligt op waardecreatie voor mens en natuur. Het hoofdkantoor bevindt zich in Stockholm, Zweden, en Essity staat genoteerd aan de Nasdaq Stockholm. Essity maakte voorheen deel uit van de SCA Group. Ga voor meer informatie naar www.essity.com.