De geur van een gezond thuis: Ecover lanceert nieuwe reeks wasproducten

Dinsdag 6 juni 2017 — De frisheid van net gewassen wasgoed is iets wat veel mensen heel vrolijk stemt. De juiste geur heeft dan ook niet alleen effect op je kleding, maar ook op je humeur. Vanuit die gedachte introduceert Ecover een vernieuwde reeks wasmiddelen en wasverzachters met op de natuur geïnspireerde geuren. Ieder van deze geuren bestaat uit een mix van twee sprankelende frisse noten, ontworpen om de zintuigen te prikkelen en nieuw leven te geven aan wasgoed. De verbeterde geconcentreerde productformule levert bovendien 40 procent meer wasbeurten per fles op. Ecover biedt producten voor wie de juiste keuze wil maken voor onze planeet en tegelijk moet kunnen vertrouwen op krachtige schoonmaakproducten in dit drukke leven. De vernieuwde lijn is vanaf juni beschikbaar in supermarkten en natuurvoedingswinkels.

Heerlijke geuren en ontwerpen
De vernieuwde lijn wasproducten bevat een vakkundig samengestelde set van twee geuren, allen bloemrijk en kruidig. Het wasmiddel is verkrijgbaar met de geur van Kamperfoelie & Jasmijn, bloemen die vooral ’s avonds een exotische geur verspreiden en zodoende doen denken aan een zachte zomeravond. Ook kan gekozen worden voor de geur Appelbloesem & Freesia, een zoete en lenteachtige geurbeleving die je zintuigen doet ontwaken. De wasverzachters zijn verkrijgbaar in drie geurcombinaties: Appelbloesem & Amandel, Kaapse Jasmijn & Vanille en Roos & Citrusvrucht. Ieder van deze producten is voorzien van een nieuwe verpakking, met daarop een botanisch ontwerp van de hand van illustratrice Freya Morgan.

Een krachtige en toch zachte formule
Ecover’s supergeconcentreerde wasmiddel kan veel verschillende soorten vuil en vlekken de baas – zelfs bij wassen op 30 graden – en wast je kleren brandschoon. Iedere fles bevat Ecover’s ‘Smart Green Science’, natuurlijke enzymen in het supergeconcentreerd wasmiddel die zorgen voor een stralend schone was. Ecover’s wasmiddel color is zo voorzichtig met kleur dat je er een regenboog mee zou kunnen wassen. Naast de bestaande 1,5L fles zijn beide producten nu ook verkrijgbaar in een kleinere, handige 850ml fles. Iedere fles bevat natuurlijke actieve ingrediënten, die vuil en vlekken efficiënt verwijderen en toch zacht zijn voor kleding en huid. De zeep, die biologisch afbreekbare plantaardige ingrediënten bevat, is gemaakt van zonnebloemolie in plaats van palmolie. De verbeterde wasproducten zijn ook dermatologisch getest en zodoende zacht voor zelfs de meest gevoelige huid.

Goed voor jou en voor de planeet
Met Ecover ben je niet alleen verzekerd van een product dat de schoonmaakklus klaart, maar ook goed is voor jouw thuis en voor het milieu. Ecover past een alomvattende benadering toe om ervoor te zorgen dat mens en planeet centraal staan bij de productie. Het bedrijf hanteert strikte normen bij de keuze van ingrediënten en beoordeelt elk product op o.a. veiligheid naar de gebruiker en naar de planeet. De verpakkingen zijn gemaakt van een unieke mix van 75% plantaardig kunststof gemaakt van suikerriet en 25% gerecycled kunststof afkomstig van consumenten.

Over Ecover
Ecover is sinds de oprichting in 1979 uitgegroeid tot een van de grootste producenten van ecologische was- en reinigingsmiddelen in Europa. Ecover heeft zijn Europese productielocatie in Malle, België, en vestigingen in de Verenigde Staten, Engeland, Zwitserland en Duitsland. De producten zijn in meer dan 40 landen beschikbaar. Met meer dan 35 jaar ervaring in onderzoek en ontwikkeling, produceert Ecover was- en reinigingsmiddelen op basis van plantaardige grondstoffen en mineralen, die de beste resultaten leveren tegen een eerlijke prijs. Milieubeleid is totaal geïntegreerd in het bedrijf, van productie tot marketing. Social responsibility & human health worden getrackt via het B-Corp lidmaatschap. Time Magazine en United Nations Environment Programme (UNEP) kenden Ecover in het verleden diverse awards toe. Voor meer informatie kunt u terecht op www.ecover.be.

- Einde persbericht -

**Noot voor de redactie**
Informatie
Voor informatie, interviewmogelijkheden, beeldmateriaal of verzoeken kunt u contact opnemen met:
Blyde, Wilma Schippers
T: +32479950855 E: wilma@blyde.be