's Werelds meest gepassioneerde bartender komt uit Duitsland

Dinsdag 14 november 2017 — De internationale zoektocht naar de meest energieke en toegewijde bartender is afgerond. Tijdens de finale van de ‘World’s Most Passionate Bartender Award’, die plaatsvond in Barcelona, ging de titel uiteindelijk naar Martin Kramer uit Duitsland. Waar de meeste bartenderwedstrijden uitsluitend draaien om de complexiteit van cocktails en vaardigheden, lag bij deze unieke wedstrijd de focus ligt op het karakter, de drive en passie van de bartender. Licor 43, de Spaanse premium likeur, wilde met deze wedstrijd de vaak ontbrekende passie terugbrengen in de horeca.

Martin wist de jury te overtuigen met zijn overduidelijke passie én met zijn ‘signature cocktail’, de Oriental Coffee 43, die hij creëerde tijdens een van de uitdagingen in de finale waar hij samen met 16 andere finalisten het beste van zichzelf liet zien. Pierre Daen, de Belgische deelnemer uit Oostende,  greep naast de titel, maar kijkt desalniettemin tevreden terug: ”De wedstrijd was een mooie ervaring. Passie is zo belangrijk in ons vak en deze wedstrijd was daar een mooie erkenning van.”

Winnende cocktail
Martin Kramer ging naar huis met de titel van ’ World’s Most Passionate Bartender’.  Het recept van zijn winnende cocktail staat voortaan op de website van Licor 43:

Oriental Coffee 43
30 ml Licor 43
30 ml Anejo Tequila
60 ml frambozen/cranberry (bevroren frambozen en cranberry’s gemixt in blender)
15 ml witte chocolade siroop
3 scheutjes Cardamom Bitters
1 warme espresso shot
Mixen met gecrushed ijs
Versieren met munt, zwarte bessen en gekarameliseerde meringue

Over Licor 43
Licor 43 Original is een Spaanse premium likeur en wordt gemaakt op basis van een familierecept dat is geïnspireerd op een eeuwenoude elixer met 43 geheime ingrediënten, Liquor Mirabilis. De naam van de likeur verwijst naar deze 43 ingrediënten, waaronder citrusvruchten en kruiden met accenten van vanille en karamel. Stuk voor stuk afkomstig uit het Middellandse Zeegebied en zorgvuldig geselecteerd. De likeur wordt verdeeld in 60 landen en in 2016 werden meer dan 700.000  kisten verkocht. Licor 43 is daarmee wereldwijd een van de snelst groeiende premium likeuren én bovendien de meest geëxporteerde likeur uit Spanje.

Tot op de dag van vandaag wordt Licor 43 Original alleen in het Spaanse Cartagena geproduceerd. Door dit familierecept en de zeer geavanceerde productiemethode waarbij expertise, tijd en temperatuur een cruciale rol spelen, is Licor 43 Original een uniek en zeer gewaardeerde drank. Heerlijk om puur of ‘on the rocks’ te drinken, maar door de verschillende smaken ook perfect te combineren in tal van lekkere cocktails. Licor 43 maakt deel uit  van de Diego Zamora Groep, een internationaal vermaard en 100% Spaans familiebedrijf.  In België wordt Licor 43 verdeeld door Remy Cointreau Belux. Voor meer informatie zie http://www.licor43.com

Licor 43 Most Passionate Bartender highlights

Wilma Schippers Blyde