‘s Werelds meest gepassioneerde bartender wordt verkozen in Barcelona

Belgische deelnemer Pierre Daen uit Oostende nog in de race voor goud

Woensdag 25 oktober 2017 — De internationale zoektocht naar de meest energieke en toegewijde bartender is bijna afgerond. Deze week vindt in Barcelona de finale plaats van de ‘World’s Most Passionate Bartender Award’. Waar de meeste bartenderwedstrijden uitsluitend draaien om de complexiteit van cocktails en vaardigheden, ligt bij deze unieke wedstrijd de focus ligt op het karakter, de drive en passie van de bartender. Licor 43, de Spaanse premium likeur, wil met deze wedstrijd de vaak ontbrekende passie terugbrengen in de horeca.

De finale….
Deze week vindt in Barcelona de finale plaats en strijden de 16 finalisten, die werden geselecteerd tijdens nationale voorrondes, om de titel van de “World’s Most Passionate Bartender’. België’s hoop voor de titel is Pierre Daen van restaurant ‘City Park’ in  Oostende. Hij werd verkozen om België te vertegenwoordigen vanwege zijn toewijding en de passie in zijn DNA. Met de hulp van een gekwalificeerde jury zullen de finalisten verschillende uitdagingen ondergaan en elke laatste druppel gebruiken om hun vaardigheden, individualiteit en vooral hun besmettelijke passie te laten zien.

Winnende cocktail
De winnende bartender zal diegene zijn die uitblinkt op het gebied van passie en kwaliteiten. Met de titel ‘The Most Passionate Bartender of 2017’, is de winnaar verzekerd van een mooie carrière. De winnende cocktail zal gekroond worden tot ‘Officiële Cocktail’ van ‘s Werelds Meest Gepassioneerde Bartender 2017 en geprezen worden op de website van Licor 43. Bovendien krijgt de winnaar een onvergetelijke reis naar Spanje voor 2 personen.

Passie staat centraal
Julian Fernandez Estevez, Global Marketing Director bij Licor 43: “Onze missie is om pure Spaanse passie te delen met de rest van de wereld. Door deze unieke internationale competitie te organiseren, wil Licor 43 iedereen eraan herinneren hoe belangrijk passie is, vooral in de horeca. De verkozen finalisten hebben allemaal bewezen dat ze een uitzonderlijke passie voor hun job hebben en ik kijk er naar uit om te zien wie met de titel naar huis gaat.”

De mening van de klant
De resultaten van een globaal onderzoek waren de motivatie voor Licor 43 om deze unieke en vernieuwende wedstrijd te organiseren. In samenwerking met onderzoeksbureau Kantar Millward Brown werd een studie uitgevoerd om te onderzoeken wat consumenten wereldwijd belangrijk vinden in de horeca. Het onderzoek wees uit dat ze vooral toewijding en passie waarderen in horecaprofessionals. Wereldwijd vindt maar liefst 68% het belangrijk dat zij worden bediend door iemand met passie voor het vak. Toch is slechts 40% van mening dat bar- en bedieningspersoneel daadwerkelijk passie laat zien tijdens het werk.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie
Voor interviewaanvragen, hoge resolutie beeldmateriaal of andere vragen, neem contact op met:

Over het onderzoek
Kantar Millward Brown heeft in opdracht van Licor 43 in mei 2017 onafhankelijk onderzoek uitgevoerd onder 1.350 respondenten in negen landen: Australië, Brazilië, Duitsland, Mexico, Nederland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Zweden. De respondenten werden geselecteerd op leeftijd (vanaf de wettelijke toegestane leeftijd om alcohol te drinken tot 65), verdeeld over 50% mannen en 50% vrouwen. Alle respondenten drinken minstens één keer per maand alcohol en hadden op de tijd van het afnemen van het onderzoek in de drie maanden daarvoor minstens één keer een horecagelegenheid (club, restaurant of bar) bezocht. Licor 43 heeft in aanvulling een vragenlijst gedeeld met studenten en alumni van de European Bartender School. In totaal hebben 451 professionele bartenders deze vragenlijst beantwoord.

Over Licor 43
Licor 43 Original is een Spaanse premium likeur en wordt gemaakt op basis van een familierecept dat is geïnspireerd op een eeuwenoude elixer met 43 geheime ingrediënten, Liquor Mirabilis. De naam van de likeur verwijst naar deze 43 ingrediënten, waaronder citrusvruchten en kruiden met accenten van vanille en karamel. Stuk voor stuk afkomstig uit het Middellandse Zeegebied en zorgvuldig geselecteerd. De likeur wordt verdeeld in 60 landen en in 2016 werden meer dan 700.000  kisten verkocht. Licor 43 is daarmee wereldwijd een van de snelst groeiende premium likeuren én bovendien de meest geëxporteerde likeur uit Spanje.

Tot op de dag van vandaag wordt Licor 43 Original alleen in het Spaanse Cartagena geproduceerd. Door dit familierecept en de zeer geavanceerde productiemethode waarbij expertise, tijd en temperatuur een cruciale rol spelen, is Licor 43 Original een uniek en zeer gewaardeerde drank. Heerlijk om puur of ‘on the rocks’ te drinken, maar door de verschillende smaken ook perfect te combineren in tal van lekkere cocktails. Licor 43 maakt deel uit  van de Diego Zamora Groep, een internationaal vermaard en 100% Spaans familiebedrijf.  In België wordt Licor 43 verdeeld door Remy Cointreau Belux. Voor meer informatie zie http://www.licor43.com

Pierre Daen